HAMİLE PİLATESİ

Yapılan araştırmalar hamilelik döneminde yapılan egzersizin hem anne hem de bebek açısından sayısız faydası olduğunu göstermektedir bu nedenle birçok bilinçli anne normalde egzersiz yapmasa bile hamilelik döneminde egzersize başlamaktadır. Burada önemli olan bu hassas dönemde egzersiz için doğru yer ve kişiyi bulmaktır. Kurumumuzda hamile pilates egzersizleri kadın sağlığı, doğum öncesi ve sonrası pilates eğitimlerini tamamlamış fizyoterapistler tarafından uygulanmaktadır.
Hamilelik döneminde egzersizin faydaları
•Hamilelik döneminde vücut doğuma hazırlandığı için kas iskelet sisteminde birçok değişiklik olur ve bunun sonucunda postür (duruş) bozuklukları ve ağrı gelişir. Bu dönemde egzersiz yapan kişiler bu değişikliklerden daha az etkilenirler.
•Uykusuzluk, stres, anksiyete ve depresyonu azaltır
•Hamilelik şekeri ihtimalini azaltır
•Doğum sonrası bebeği kucaklama ve emzirme dönemleri için kol ve sırt kasları güçlenir ve doğum sonrası ağrı şikayetlerini azaltır
•Nefes egzersizleri sayesinde bebeğin oksijenlenmesi artar.
•Karın kaslarının güçlü kalmasını sağlayarak bel ağrılarının önüne geçer.
•Gebeliğin son dönemlerinde ve doğum sonrası oluşabilecek idrar kaçırma problemini azaltır
•Gevşeme egzersizleri ile daha kolay bir doğum olmasına yardımcı olur
•Doğum sonrası toparlanma ve annenin normal hayatına dönmesine yardımcı olur.
Bu şekilde sıralanabilir.
Bu dönemde egzersiz yapmak isteyen annelerin aklını kurcalayan bir diğer soru da “egzersize ne zaman başlamalıyım” dır. Son yapılan çalışmalara göre eğer anne adayının düzenli bir egzersiz alışkanlığı varsa ve egzersiz yapmasına engel başka bir durum yoksa hamile olduğunu öğrendiği andan itibaren alışkın olduğu tempoda egzersizlerine devam edebilir. Eğer düzenli bir egzersiz alışkanlığı yoksa ve ilk defa egzersiz yapmaya başlayacaksa ilk 12 hafta geçtikten sonra (2. Trimesterde) egzersiz yapmasına engel başka bir durum yoksa düşük yoğunluklu egzersizler ile başlayabilir.